Pages Menu
TwitterRssFacebook
Blog Marius Geanta
Categories Menu

4 Nov 2012

Comunicare personalizată în epoca medicinei 4P

Comunicare personalizată în epoca medicinei 4P

 

Evoluția medicinei, paralelă cu cea a tehnologiei informației, va duce la modificări esențiale ale modului în care transmitem informația către public, dar și ale felului în care oamenii caută, găsesc și consumă informațiile despre sănătate.

 

Sănătatea ocupă primul loc în preocupările românilor, potrivit sondajelor. Numai că oferta de informații medicale de calitate se află mult în urma cererii. Deloc întâmplător, jumătate dintre europeni nu cunosc noțiunile de bază despre sănătate, conform unor date publicate recent de Comisia Europeană.

 

În acest context, jurnalismul medical are un rol crucial pentru fixarea precisă a informației și pentru a nu induce false așteptări publicului. Mesajele pozitive, de încredere în subiecte sensibile, precum vaccinarea, trebuie să ocupe spații mult mai generoase în mass-media, iar articolele trebuie să conțină opinia experților în domeniu. Cazul ideal este cel în care comunicarea este făcută de un medic care are și o cultură jurnalistică, nu de un jurnalist care “se califică la locul de muncă” în medicină. 

 

Situația de mijloc, viabilă pentru piața din România, este cea a formării unui grup de comunicare a științei medicale, cu rol de consultant avizat pentru jurnaliștii care trebuie să acopere domeniul sănătății în ziare, reviste, în mediul online, la radio sau TV. 

 

În același timp, comunicarea subiectelor medicale trebuie să se facă într-un mod mult mai țintit, către grupuri de public bine targetate, de mare ajutor în acest demers fiind dezvoltarea mijloacelor IT și a rețelelor sociale, care permit o selecție mult mai riguroasă a audienței, facilitând transmiterea exactă a mesajului către receptor, precum și o economisire a resurselor.

 

* Concluzie a Conferinței HeaRT, Atena 2012.

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *