Pages Menu
TwitterRssFacebook
Blog Marius Geanta
Categories Menu

12 Aug 2015

Afacerea obezitatea: Coca-Cola cumpără știință la PET

Afacerea obezitatea: Coca-Cola cumpără știință la PET

 

Două știri din ultima săptămână definesc amploarea din ce în ce mai mare a afacerii din jurul problemei reale a obezității. În România și nu numai. La acest capitol, stăm mai bine ca alte state, dar nu suntem mai puțin vulnerabili. Astăzi discutăm despre Coca-Cola, mâine despre inelul gastric.

Coca-Cola și sănătatea noastră

Știrea e pe bune: Coca-Cola chiar se îngrijește de sănătatea noastră, motiv pentru care a finanțat cu 1.5 milioane de dolari înființarea și derularea activității Global Energy Balance Network, un ONG care grupează lideri de opinie din lumea științifică mondială.

Scopul acestora este realizarea unor cercetări științifice care să ajute la comunicarea activității fizice reduse ca principală sursă pentru apariția obezității. Niciun cuvânt despre obiceiuri alimentare, consumul de băuturi dulci, fast-food etc.

Povestea este relatată pe larg, documentat și echilibrat, de New York Times și ar trebui să o avem în vedere atunci când, pe agențiile de știri, vor apărea informații despre cercetătorii de top care spun că putem bea hectolitri de Cola și putem mânca “n+1” burgeri, dacă ne propunem și reușim să alergăm încontinuu, ca disperații. 

Suntem și noi acolo

Pare o poveste de la ei? Nici vorbă. România se află și în acest trend mondial al științei la doză sau PET. Cola-Cola a finanțat recent, cu 80.000 de euro, primul studiu despre prevalența obezității în România, realizat de oameni importanți. Foarte importanți. Datele au relevanța descoperirii apei calde în plină vară, din câteva motive:

  • va folosi vreodată Ministerul Sănătății, în definirea programelor de sănătate publică, datele unui studiu sponsorizat de Coca-Cola?
  • dacă, prin absurd, Ministerul Sănătății ar utiliza aceste date, nu cumva va apela la autorii studiului și pentru definirea acțiunilor de combatere și prevenție? Nu de alta, dar este greu să gasească alții. N-ar fi tare să aflăm că oamenii care vor realiza programul național de obezitate sunt sponsorizați de Coca-Cola? 😀
  • a treia varianta: studiul nu va fi folosit de Ministerul Sănătății. În acest caz, datele vor rămâne în cercul restrâns al experților și rezultatele vor fi folosite pentru comunicare, intoxicare și propagandă, țintind toate audiențele, de la medici la publicul larg

 

Dincolo de acest consum inutil de resure, descoperim realitatea dramatică: în România, 816 persoane mor anual din cauza consumului de băuturi îndulcite cu zahăr, conform euro-health.ro, care citează un studiu recent publicat în revista Circulation.

coca cola

1 Comment

  1. Pentru prevalenta obezitatii avem rezultatele studiului epidemiologic PREDATORR, studiul Societatii Romane de Diabet Nutritie si boli metabolice, studiu derulat dupa toate normele internationale ale unui studiu epidemiologic. Prevalenta obezitatii este chiar alarmanta, depaseste 30% si a supraponderii la fel, depaseste 30%. Este semnal clar de alarma, care impune program national de preventie. Imi fac disclosure, nu am nici un interes legat de acest subiect, rezultatele sunt reale, este activitatea a 101 medici de familie, eu am analizat datele si am asigurat fondurile pentru derularea lui.

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *