Pages Menu
TwitterRssFacebook
Blog Marius Geanta
Categories Menu

18 Dec 2013

Un mesaj pentru oamenii de la GSK România

Un mesaj pentru oamenii de la GSK România

Anunțul de ieri nu v-a surprins, dar v-a pus în situația de a răspunde întrebărilor. Cum vă veți descurca de acum înainte, într-o piață în care principiile enunțate în comunicatul de ieri par “inedite”, după cum s-a exprimat Sorin Paveliu în Evenimentul Zilei? Inedite, nu firești?!

Pe scurt, și pe termen scurt: vă veți descurca greu.

Industria este împietrită pe axa clawback-lista de compensate. Mentalitățile multor medici se concentrează în fraza “să nu mai aud de voi dacă nu mă sponsorizați pentru un shopping scurt la Dubai”. Concurenții vor profita, în primă fază. Se va vedea în cifre, în relaționare, în percepție.

Unii vă percep deja ca pe niște idealiști sau ciudați. Și nu vă dau nicio șansă.

E dreptul lor, după cum e șansa voastră. 

Șansa de a contribui cu adevărat la însănătoșirea sănătății românești. Punând cu adevărat în centru pacientul.

Că ați depus sau nu Jurământul lui Hipocrate, sunteți acum, mai mult ca oricând, în avangarda grijii față de omul bolnav.

Aveți privilegiul de a ieși din tabele excel cu cifre de vânzări pentru a pătrunde în realitatea foilor de observație. În viața fiecărui om care beneficiază de produsele companiei voastre.

Am încrederea că veți rezista, veți inova și veți performa.

Aveți răbdare cu voi și cu cei din jur. Pentru că oamenii care schimbă cu adevărat lumea sunt cei suficient de răbdatori, de perseverenți și de “nebuni” încât chiar cred că pot face asta.

3 Comments

  1. Draga Marius,

    Situatia nu este deloc dramatica daca luam in calcul urmatoarele argumente:

    1. principalul motiv de prescriere al unui medicament este setul de beneficii clinice pe care il determina in contextul unui profil de siguranta favorabil pacientului in masura in care toate aspectele relevante sunt furnizate medicului si pacientului de catre producator; Accesul pacientilor la medodele de diagnostic si la formele de tratament relevante este esential aici si trebuie asigurat de catre Ministerul Sanatatii si CNAS.
    2. participarea medicilor la evenimente medicale nu este conditionata de sponsorizarile individuale;
    3. prezentarile medicilor la congrese sunt in marea majoritate prezentari cu caracter stiintific si prezinta toate aspectele terapiilor indicate pentru o anumita afectiune conform ghidurilor sau rezultate stiintifice noi pentru produsele in curs de dezvoltare sau date care completeaza profilul de siguranta al unui produs.

    Masura pe care GSK o va implementa are rolul de a imbunatati imaginea “usor sifonata” a producatorului dupa ultimile evenimente (vezi China) si va fi urmata oricum de tot mai multi producatori de medicamente.

    Prin aceste masuri cred ca se va implementa un sistem de colaborare medic-producator mai transparent si care va determina beneficii de imagine pentru ambele categorii fara a avea un impact major in vanzarile nete ale producatorului.

    Multumesc,

    Cezar

    • Un comentariu extraordinar de pertinent si obiectiv ! … Bănuiesc ca la un astfel de impact speri, nu? De fapt a spune ca o companie pharma face acest pas ca sa dea un exemplu despre cum ar trebui sa functioneze piata si relația cu medicii si mai ales compania mai sus numita, nu inseamna altceva decât IPOCRIZIE atât din partea lor cat și din partea ta ! Partea buna pentru voi este ca majoritatea cititorilor sunt toti prosti sau cel putin colegi lingusitori corporatisti si vor crede ca motivele sunt cele enunțate sau cel putin vor da like sau share la articol pentru “a da bine ” .

    • Foarte bine punctat Cezar! Cumva Cezar N…? :)))

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *